Mε συνταγή Ομπάμα η Ν.Δ. στο Διαδίκτυο

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009



Νέες μορφές πολιτικής επικοινωνίας αναζητούν στη ΝΔ με στόχο κυρίως την προσέγγιση των νέων. Ακολουθούν την προεκλογική συνταγή Ομπάμα, ο οποίος αξιοποίησε σε μέγιστο βαθμό το διαδίκτυο και ειδικά τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το myspace, το youtube και το facebook.

Του Βαγγέλη Πλάκα

Επικοινωνώντας και προβάλλοντας στο ίντερνετ τις δράσεις και τις θέσεις του, προσέγγισε και τελικά κέρδισε την ψήφο των νέων, ενώ έδωσε με επιτυχία και τις μάχες των συζητήσεων στα μπλογκ και της ηλεκτρονικής διαφήμισης.
Η πολιτική δυναμική που αναπτύσσει το διαδίκτυο έχει βρεθεί στο επίκεντρο συσκέψεων στη Ρηγίλλη. Απόδειξη τα σεμινάρια που έκανε πρόσφατα ο τέως γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της ΝΔ Νίκος Καραχάλιος σε στελέχη της ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης για το ρόλο που διαδραμάτισε η νέα τεχνολογία και ειδικά το facebook στην προεκλογική καμπάνια του Ομπάμα, καλώντας τους νεολαίους να αξιοποιήσουν κάθε τέτοιο μέσο.
Χαρακτηριστική του ενδιαφέροντος της ΝΔ είναι η πρόσφατη ίδρυση γραμματείας Νέων Τεχνολογιών και Πληροφορικής με επικεφαλής τον Σταύρο Κοντακτσή, έναν 30άρη που θήτευσε με επιτυχία στην αντίστοιχη θέση της ΟΝΝΕΔ, προχωρώντας μάλιστα και στη δημιουργία του διαδικτυακού ραδιοφώνου “Onned Radio” (ακούγεται μέσω του www.live24.gr).
Στόχος του θα είναι να μυήσει τα κοινοβουλευτικά και κομματικά στελέχη αλλά και τις ΝΟΔΕ στον κόσμο του διαδικτύου και να δηλώσει την παρουσία της ΝΔ στα μπλογκ και στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Στη Ρηγίλλης ανάλογες προσπάθειες είχαν ξεκινήσει και κατά την προεκλογική περίοδο του 2007, οπότε μεταξύ άλλων αναμεταδίδονταν τηλεοπτικά μέσω της επίσημης σελίδας www.nd.gr ομιλίες του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.

ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Στον κόσμο του διαδικτύου εντρυφούν σταδιακά και οι βουλευτές της ΝΔ, οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι δεν αρκεί η λειτουργία μιας ιστοσελίδας και αυτή μόνο κατά τις προεκλογικές περιόδους, όπως έκαναν οι περισσότεροι. Ο δημοφιλέστερος χώρος, στον οποίο αναπτύσσουν τη σελίδα τους και δημιουργούν τα νέα δίκτυα επικοινωνίας αλλά και ομάδες φίλων και υποστηρικτών, είναι το facebook.
Προσωπική σελίδα από τους βουλευτές Θεσσαλονίκης διατηρούν ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, ο Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Γιώργος Σαλαγκούδης. Επίσης σελίδες έχουν δημιουργήσει ο πρώην βουλευτής Δημήτρης Γαλαμάτης και οι πολιτευτές Λιάνα Γούτα, Εύα Τσουρέκα, Κοσμάς Τολίδης και Σάββας Αναστασιάδης.
Στο χώρο εισέρχονται δυναμικά και αυτοδιοικητικοί, όπως οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης και Χορτιάτη Μιχάλης Γεράνης, ο δημοτικός σύμβουλος Πάρης Σαββαΐδης, η νομαρχιακή σύμβουλος Τζελίνα Μακραντωνάκη και η έπαρχος Λαγκαδά Πόπη Καλαϊτζή. Από τα κομματικά στελέχη σελίδα έχει ανοίξει ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Β΄ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Παρχαρίδης.
Από βορειοελλαδίτες γαλάζιους βουλευτές σελίδα έχουν δημιουργήσει ο Γιώργος Καλαντζής της Καβάλας, ο Γιώργος Κασαπίδης και ο Νίκος Τσιαρτσιώνης της Κοζάνης, ο Ιορδάνης Τζαμτζής της Πέλλας, η Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά των Σερρών, η Βίβιαν Μπουζάλη της Καστοριάς και ο Άκης Γεροντόπουλος του Έβρου.

ΙΔΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ, ΝΕΑ ΜΕΣΑ
Οι σελίδες των πολιτικών περιλαμβάνουν νέα από τη δράση τους, φωτογραφίες, συζητήσεις και παρεμβάσεις σε θέματα επικαιρότητας.
Στα θετικά περιλαμβάνονται η αμεσότητα, η μαζικότητα αλλά και ο διαδραστικός χαρακτήρας της επικοινωνίας. “Το facebook είναι ένα χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας, το οποίο, λόγω της ταχύτατης εξάπλωσής του, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και στην πολιτική επικοινωνία. Η μεγάλη επισκεψιμότητα και αμεσότητα το καθιστούν ένα αποτελεσματικό μέσο για αμφίδρομη επικοινωνία με τους πολίτες. Δεν σας κρύβω ότι μέσω του facebook έχω ενημερωθεί από συμπολίτες μου για προβλήματα, τα οποία και έφερα στη Βουλή, με τη μορφή ερώτησης στους αρμόδιους υπουργούς”, τονίζει ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας. “Αν θεωρείται πολιτική επικοινωνία η σχέση που αναπτύσσεται μέσω χειραψιών σε καφενεία και λαϊκές αγορές, πολύ περισσότερο μπορεί να θεωρηθεί πολιτική επικοινωνία η ανταλλαγή απόψεων σε πραγματικό χρόνο στο διαδίκτυο και μάλιστα σε καθημερινή βάση”, σημειώνει η έπαρχος Λαγκαδά Πόπη Καλαϊτζή, προσθέτοντας πως, “δεδομένου ότι η ουσία της επικοινωνίας είναι να φθάσει το μήνυμα στους αποδέκτες, τότε το facebook είναι ένας ακόμη τρόπος άμεσης και αμφίδρομης επικοινωνίας, που φέρνει πολιτικό και πολίτη πιο κοντά". “Αξιοποιούμε τις μεγάλες δυνατότητες της νέας τεχνολογίας για τη στενότερη επικοινωνία με τους πολίτες. Μεταξύ άλλων δημιουργήσαμε ομάδα στο facebook για το δήμο μας, ώστε οι πολίτες να ενημερώνονται για εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες, αλλά και να μας θέτουν προβλήματα που τους απασχολούν. Επίσης μεταδίδουμε ζωντανά τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου στο ίντερνετ”, επισημαίνει ο δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης.

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ: ΝΔ
Ομάδα στο facebook, η οποία αριθμεί 800 μέλη, έχει δημιουργήσει και η ΝΟΔΕ ΝΔ Θεσσαλονίκης. Τα μέλη, εκτός από τη δυνατότητα να διατυπώσουν απόψεις και προτάσεις ή να συμμετάσχουν σε πολιτικές συζητήσεις, μπορούν να ενημερώνονται για πρωτοβουλίες, συσκέψεις και εκδηλώσεις της Διοικούσας Επιτροπής, των Νομαρχιακών και Τοπικών Επιτροπών, των βουλευτών και των συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Μία από τις πρωτοτυπίες της ΝΟΔΕ Θεσσαλονίκης είναι η δημιουργία web-tv, δηλαδή τηλεοπτικού προγράμματος στο διαδίκτυο (λειτουργεί στη διεύθυνση www.youtube.com/nodethess). Περιλαμβάνει αρχειακό υλικό, ομιλίες του πρωθυπουργού και πολιτικών και ρεπορτάζ από εκδηλώσεις.
Ο πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης Βάκης Φραντζής επισημαίνει πως “οι νέες τεχνολογίες διαμορφώνουν ένα νέο πεδίο πολιτικής επικοινωνίας”. Προσθέτει ότι “η χρήση του διαδικτύου και της κινητής τηλεφωνίας στην πολιτική μας δραστηριότητα και ιδιαίτερα στις επερχόμενες και μελλοντικές προεκλογικές μας εκστρατείες θα διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο διαδραστικής και αποτελεσματικής επικοινωνίας με τα μέλη της ΝΔ και τους πολίτες, αυξάνοντας το βαθμό ενεργοποίησής τους με την πολιτική και κυρίως το βαθμό αποτελεσματικής προώθησης του πολιτικού μας μηνύματος”.
Διαχειριστής της ηλεκτρονικής ομάδας και τηλεόρασης της ΝΔ Θεσσαλονίκης είναι ο κ. Κείμης Κρυωνάς, ο οποίος επισημαίνει πως “στο πνεύμα της εποχής και ορμώμενοι απ’ την ανάγκη των φίλων της ΝΔ για ένα διαδικτυακό τόπο συνεύρεσης με τους βουλευτές και τα προεδρεία των τοπικών οργανώσεων, προχωρήσαμε στη δημιουργία ιστοσελίδων στο facebook αλλά και στο Youtube.
Στις ιστοσελίδες μας μπορούν οι επισκέπτες να ενημερώνονται για τις προσεχείς εκδηλώσεις, αλλά και να παρακολουθούν σχετικό οπτικοακουστικό υλικό. Οι νέες τεχνολογίες έχουν μπει πλέον δυναμικά στoν τρόπο διεξαγωγής εκλογών και η διαδικτυακή παρουσία της ΝΔ έρχεται να το επαληθεύσει με τον καλύτερο τρόπο”.
Μαρ 08, 2009 Εφημερίδα Μακεδονία


Δημοσίευση σχολίου

ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΗ ΚΡΥΩΝΑ

Welcome to Kimis Krionas Blog

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP