Ο Πολιτισμός πηγαίνει ... Facebook
Δευτέρα 10 Μαΐου 2010
(8/5/2010)
Ο Πολιτισμός πηγαίνει ... Facebook
Αρκετές είναι οι σελίδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
που προωθούν πολιτιστικές εκδηλώσεις
που προωθούν πολιτιστικές εκδηλώσεις
Της Παυλίνας Εξαδακτύλου
Ο πολιτισμός μετακομίζει στο facebook. Πολλές είναι ήδη οι σελίδες που ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με τη δημοσίευση πληροφοριών για ένα σωρό πολιτιστικά δρώμενα, ενώ δεν είναι λίγα τα φεστιβάλ και οι εκδηλώσεις που γεννήθηκαν στο νέο αυτό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και η σελίδα στο facebook με το όνομα
«Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Θεσσαλονίκης», δημιουργός της οποίας είναι ο Κείμης Κρυωνάς.
Ο ίδιος εξηγεί πως η ιδέα για τη δημιουργία αυτής της σελίδας προέκυψε από την ανάγκη να υπάρχουν συγκεντρωμένα όλα τα πολιτιστικά δρώμενα που συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη.
«Να υπάρχει ένας τόπος ενημέρωσης ειδικά για τους νέους, οι οποίοι είναι αυτοί που κυρίως χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θέλαμε να υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος ενημέρωσης επειδή γίνονται πάρα πολλές εκδηλώσεις και δεν μπορούν όλες να γίνουν γνωστές.
Να ξεφύγουν οι νέοι από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και της δουλειάς και να κάνουμε γνωστό ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς εκτός από το να βγει για καφέ», τονίζει.
Ήδη το συγκεκριμένο γκρουπ έχει ξεπεράσει τα τρείς χιλιάδες μέλη, ενώ αποτελεί ένα συμμετοχικό γκρουπ, έτσι ώστε να μπορούν όλοι να δημοσιεύουν εκεί τις διάφορες εκδηλώσεις.
Στη σελίδα αυτή μάλιστα προωθούν διάφορες εκδηλώσεις τους το Κ.Θ.Β.Ε. το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, διάφορες εταιρίες διοργάνωσης εκδηλώσεων, πολιτιστικοί φορείς. «Τελευταία μάλιστα μας στέλνουν δελτία τύπου από διάφορα μουσεία της πόλης. Οι άνθρωποι που έχουν αναλάβει το κομμάτι της επικοινωνίας των μουσείων μας στέλνουν ενημερωτικά μέιλ. Αυτό σημαίνει πως και τα μουσεία 'μπαίνουν" σ' αυτό το παιχνίδι».
Συμμετοχή και διαδραστικότητα
Ο Νίκος Λαγκαδινός, δημιουργός της σελίδας με τίτλο «Δρώμενα Θεατρικό Περιοδικό», είδε τα μέλη του γκρουπ να αυξάνονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Η σελίδα που έφτιαξε αφορά αποκλειστικά θεατρικό δρώμενα που όμως λαμβάνουν χώρα σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ο κ. Λαγκαδινός ασχολούνταν πολλά χρόνια με το θέατρο ως δημοσιογράφος και κάποια στιγμή διαπίστωσε πως τα νέα μέσα και πιο συγκεκριμένα το facebook είναι ο νέος τρόπος επικοινωνίας και προώθησης των διάφορων θεατρικών εκδηλώσεων. «Πιστεύω πως σιγά-σιγά το facebook θα υποκαταστήσει πολλά μέσα επικοινωνίας . Από τη στιγμή που δημιουργήθηκε αυτή η σελίδα διαπίστωσα ότι πάρα πολλοί άνθρωποι που αγαπούν το θέατρο και θέλουν να ενημερωθούν γι' σελίδα υπάρχουν επίσης αναρτημένα και διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με τα διάφορα θεατρικά δρώμενα. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι τα μέλη του γκρουπ δεν παραλείπουν να κάνουν κριτική για την παράσταση την οποία παρακολούθησαν. «Υπάρχει διαδραστικότητα σε όλο αυτό το εγχείρημα.
Πιστεύω ότι το facebook θα αντικαταστήσει σε λίγο ακόμη και τα μπλογκ, από πλευράς παροχής πληροφοριών. Είναι πολύ πιο απλό και πολύ πιο άμεσο», εξηγεί ο ίδιος.
Την αμεσότητα του facebook επισημαίνει και ο Γιάννης Ζαχόπουλος, δημιουργός του Τhess International Short Film Festival, το οποίο έχει επίσης τη δική του σελίδα εκεί «Πρόκειται για έναν πανεύκολο τρόπο να ειδοποιήσεις χιλιάδες άτομα για μια εκδήλωση, σε λίγα μόλις λεπτά. Μάλιστα, δεν πρόκειται μόνο για προώθηση του εκάστοτε γεγονότος ή δρώμενου αλλά δρωμένου αλλά είναι ταυτόχρονα ένα πάρα πολύ καλό μέσο πληροφορίας» σημειώνει ο κ.Ζαχόπουλος.
Ένα φεστιβάλ γεννήθηκε εδώ. Το πρώτο Thessaloniki Urban Festival που θα γίνει στις 29 Μαίου στην οδό Δ. Γούναρη αλλά και άλλους παράπλευρους δρόμους γεννήθηκε στο facebook. Το φεστιβάλ αυτό αποτελεί μια πολύχρωμη συνδιοργάνωση πολλών φορέων, όπως σημειώνει ο Νίκος Φωτίου, ένας από τους δημιουργούς του του. Μάλιστα, μέχρι στιγμής έχουν προγραμματιστεί τριάντα εκδηλώσεις, ενώ είναι n πρώτη φορά που γίνεται ένα φεστιβάλ για το αστικό τοπίο και το αστικό περιβάλλον. Στόχος του φεστιβάλ είναι η ελεύθερη χρήση των «5Π», δηλαδή των πάρκων, παρτεριών, πεζόδρομων, πεζοδρομίων και πεζουλιών.
Το φεστιβάλ αυτό επικοινωνήθηκε κυρίως μέσω του facebook, ενώ το γκρουπ αριθμεί ήδη περισσότερους από χίλιους πεντακόσιους φίλους.«Υπάρχει βέβαια και αντίστοιχο μπλογκ το οποίο προωθεί το συγκεκριμένο φεστιβάλ, σίγουρα όμως το facebook βοήθησε περισσότερο στο να γίνει γνωστή η πρωτοβουλία αυτή σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Αποδείχτηκε ένα εξαιρετικό χρήσιμο εργαλείο για εμάς.
Εξάλλου, δε θα μπορούσαμε να μην το χρησιμοποιήσουμε αφού, δεν υπήρχε άλλος τρόπος. Δεν μπορούσαμε να το διαφημίσουμε αλλιώς», σημειώνει ο κ. Φωτίου.
Αγγελιοφόρος της Κυριακής
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου