RACALMUTO sextet MARIETTA VEULENS - Piano Cubano

Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010


Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης


RACALMUTO sextet 

MARIETTA VEULENS - Piano Cubano



Σάββατο 30 Οκτωβρίου - 2 συναυλίες
-Σε συνεργασία με το Ελληνοισπανικο Κέντρο Πολιτισμού Θεσσαλονίκης «Φ.Γ.Λορκα» 


-Συμπαραγωγή με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 

RACALMUTO 
Το σεξτέτο RACALMUTO είναι ένα προσωπικό πρότζεκτ του σαξοφωνίστα Miguel Malla, αφιερωμένο στην αναβίωση της μουσικής των συνθετών Raymond Scott και John Kirby, με εκτελέσεις ενός αυξανόμενου αριθμού πρωτότυπων κομματιών και διασκευές από κάποια από τα μέλη του συγκροτήματος.
Αποτελεί σήμερα (με εξαίρεση το ολλανδικό συγκρότημα The Beau Hunks) το μοναδικό σχήμα στην Ευρώπη που δουλεύει αυτό το ρεπερτόριο.
Τα σεξτέτα των Kirby και Scott ήταν πολύ δημοφιλή στην εποχή τους (στα μέσα της δεκαετίας του 1930), παρ’ όλο που γνώρισαν την απόρριψη από κριτικούς και μουσικούς που έβρισκαν δυσνόητη τη μουσική τους.
Ο Scott σχημάτισε το 1937 το συγκρότημα «Quintette» με έξι μουσικούς, το οποίο θα διαμόρφωνε τα επόμενα δύο χρόνια την κληρονομιά ενός πιασάρικου, ζωηρού τζαζ-ποπ ιδιώματος με απόηχους από το Παρίσι, την Τουρκία, το Μεξικό, την Αφρική, την Ανατολική Ευρώπη και την Αραβία, με εμβόλιμους ρυθμούς jungle, τζαζ, ποπ, κλασικής μουσικής και όπερας.
Στη μουσική του δεν χωρούσε σχεδόν καθόλου ο αυτοσχεδιασμός, και οι μουσικοί του έπρεπε να μαθαίνουν τις μελωδίες τους ακούγοντας τον Scott να τις παίζει στο πιάνο.
Στις δεκαετίες του 1940 και 1950 ο Carl Stalling χρησιμοποίησε κάποιες από τις συνθέσεις του Scott ως μουσική υπόκρουση στις ταινίες κινουμένων σχεδίων της Warner Brothers και, αργότερα, στις σειρές κινουμένων σχεδίων The Ren & Stimpy Show και The Simpsons.
Ο Scott είναι επίσης ένας από τους παππούδες του industrial cybernoise. Είχε μανία με τις τεχνικές ηχογράφησης και εφηύρε πολυάριθμες συσκευές ήχου που αποτέλεσαν τους πρόδρομους των σημερινών συνθεσάιζερ και συσκευών αντήχησης, όπως το Clavivox, ένα είδος συνθεσάιζερ που δημιούργησε σε συνεργασία με τον Robert Moog. Ο Scott πέθανε το 1994 σε ηλικία 86 ετών, αλλά η επιρροή του είναι αισθητή στη μουσική μιας ετερόκλητης πλειάδας καλλιτεχνών, από τον Frank Zappa και τον Danny Elfman μέχρι τους Devo και τον Duke Ellington.
Το σεξτέτο του John Kirby ήταν σύγχρονο με εκείνο του Scott, αλλά μακροβιότερο, καθότι κράτησε μέχρι το 1950. Συμμετείχαν σε αυτό μερικοί από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς της μαύρης τζαζ της εποχής, όπως οι Buster Bailey, Russell Procope, Billy Kyle και Charlie Shavers. Παρόλο που το σεξτέτο του Kirby μπορούσε σε κάποιο βαθμό να παραλληλιστεί με το συγκρότημα του Scott –χρήση δημοφιλών κομματιών κλασικής μουσικής, σχολαστικές διασκευές και προτίμηση για εξωτικούς ήχους— τα δύο σχήματα διέφεραν επειδή η ομάδα του Kirby ήταν πιο κοντά στη τζαζ με πιο εκτεταμένη χρήση του αυτοσχεδιασμού.
Στις πρωτότυπές τους συνθέσεις, οι RACALMUTO επιδίωξαν να αφομοιώσουν όλες αυτές τις επιρροές και να ανασκευάσουν μια καταπληκτική μουσική που μοιάζει σχεδόν ξεχασμένη στις μέρες μας.
Στόχος του Raymond Scott ήταν «να γράφει μουσική που θα αρέσει στον κόσμο την πρώτη φορά που θα την ακούσει». Σήμερα, όμως, είναι δύσκολο να βρεθεί μουσική τόσο εκλεπτυσμένη αλλά παράλληλα τόσο ψυχαγωγική όσο η δική του.
Οι RACALMUTO παρουσιάζουν στις παραστάσεις τους τέσσερις ταινίες κινουμένων σχεδίων (*) οι οποίες πλαισιώνουν τα κομμάτια του Scott:
(*) UNCENSURED BOSKO VOL. 2 (Ο ΜΠΟΣΚΟ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΜΕΡΟΣ 2ο) (1931-1932) -Ο Μπόσκο ήταν το πρώτο αστέρι κινουμένων σχεδίων των Warner Studios

1. BIG-HEARTED BOSKO (Ο ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΔΟΣ ΜΠΟΣΚΟ)
2. BOSKO SHIPWRECKED (Ο ΜΠΟΣΚΟ ΝΑΥΑΓΟΣ)
3. BOSKO AND BRUNO (ΜΠΟΣΚΟ ΚΑΙ ΜΠΡΟΥΝΟ)
4. PORKY PIG in DOUGH FOR THE DODO. (1948) (Ο ΠΟΡΚΥ ΠΙΓΚ πρωταγωνιστεί στο ΠΑΡΑΔΑΚΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΤΟΝΤΟ).

Οι έξι μουσικοί έχουν μεγάλη εμπειρία στα πεδία της τζαζ, της ποπ και της κλασικής μουσικής στην Ισπανία, και έχουν συνεργαστεί με πλήθος καλλιτεχνών και συγκροτήματα όπως ο Barry Harris, ο Jorge Pardo, ο Perico Sambeat, οι Los Panchos, η Ορχήστρα Μουσικής Δωματίου ‘Βασίλισσα Σοφία’ (Orquesta de Cámara Reina Sofía), ο Pierre Boulez, οι Presuntos Implicados, οι Los Ronaldos, η Ορχήστρα του Ραδιοφώνου του Μιλάνο (Orquesta de la Radio de Milán), ο Nacho Mastretta, κ.ά.
Τους RACALMUTO αποτελούν οι:
Miguel Malla: σαξόφωνο τενόρο
Marco Cresci: κλαρινέτο
David Herrington: τρομπέτα
Pascual Piqueras: πιάνο
Pablo Navarro: κοντραμπάσο
Santiago Rapallo: ντραμς
Οι RACALMUTO έχουν ηχογραφήσει τη μουσική υπόκρουση για διάφορες ταινίες σε σύνθεση του Miguel Malla, οι πιο αξιοσημείωτες εκ των οποίων είναι: “Días de futbol” (“Ημέρες Ποδοσφαίρου”), “La suerte dormida”(“Η κοιμώμενη τύχη”),”Días de cine”(“Ημέρες Κινηματογράφου”) and “El lunar”(“Το σημάδι”). Το συγκρότημα επίσης συνεργάζεται συχνά με τη θεατρική ομάδα Animalario.
Tο” Racalmutofilms” το νέο πρότζεκτ των Racalmuto.
Μία ώρα και ένα τέταρτο γεμάτη μουσική και κινηματογράφο, με ταινίες κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους και αποσπάσματα θρυλικών ταινιών, όπως η Steamboat Bill Jr.
(Το Ατμόπλοιο Μπιλ ο νεότερος) του Buster Keaton ή η Aelita (Αελίτα) του Yakov Protazanov, που θεωρείται η πρώτη ρωσική ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Με φόντο αυτές τις εικόνες, οι Racalmuto ερμηνεύουν κομμάτια του Raymond Scott Quintette, του John Kirby Sextet καθώς και δικές τους πρωτότυπες συνθέσεις.
Η παράσταση είναι διανθισμένη με μια μεγάλη δόση χιούμορ χάρη στην ερμηνεία των μουσικών: η παρουσίαση της κάθε μελωδίας μετατρέπεται σε κωμικό σκετς. Η βασική ιδέα και κάποιες λεπτομέρειες της ταινίας εξηγούνται με διασκεδαστικό τρόπο.
Κανένα από αυτά τα κομμάτια δεν είχε δημιουργηθεί για την ταινία την οποία συνοδεύει, αλλά υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής μεταξύ τους. Έτσι, το κομμάτι Happy farmer (Χαρούμενος Αγρότης) του Scott μοιάζει να έχει γραφτεί ειδικά για τις περιπέτειες του αγρότη Al Falfa ως σύγχρονου Νώε στην ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους Noah's outing (Η εκδρομή του Νώε)·ενώ το ¿Quién quiere un Tornado? (Ποιος θέλει έναν ανεμοστρόβιλο;) θα μπορούσε εύλογα να είναι η μουσική υπόκρουση για την ταινία Steamboat Bill Jr. του Buster Keaton.
Αν αναλογιστούμε ότι και οι ταινίες και τα μουσικά κομμάτια έχουν καθορισμένη χρονική διάρκεια, οι Racalmuto αποτολμούν μια «ακροβατική» παράσταση, με το κοινό να κρατάει την αναπνοή του ενώ προσεύχεται ότι οι καλλιτέχνες θα τελειώσουν το κομμάτι ταυτόχρονα με την ταινία και ότι δεν «φάνε τα μούτρα τους», αλλά αυτό, ακόμη κι αν συμβεί, είναι μια αναπάντεχη έκπληξη.

MARIETTA VEULENS - Piano Cubano 

Συνθέτης και πιανίστα κλασικής και σύγχρονης Κουβανικής μουσικής
.... Με τη δική της προσωπική μουσική προσέγγιση, η Μαριέττα εξερευνά την κλασική, την παραδοσιακή και τη σύγχρονη μουσική της Κούβας. Οι συνθέσεις της, ξεκινούν από μια ευρύτητα πνεύματος και μουσικών της ελευθεριών, συνδυάζουν στοιχεία της ευρωπαϊκής κλασικής μουσικής, αφρο-κουβανικές ρυθμικές παραδόσεις, τα στοιχεία της τζαζ και της σύγχρονης μουσικής, τον μινιμαλισμό και την κουβανική λαϊκή μουσική, δημιουργώντας την δική της ξεχωριστή και δημιουργική γλώσσα.
Εκπαιδευμένη στην Escuela Nacional de Música στην Αβάνα για ανώτερες σπουδές πιάνου με τον πιανίστα συνθέτη Andres Allen, ορίστηκε για ένα Grammy το 2001, και στην Escuela Superior de Música, έλαβε βραβεία σύνθεσης από UNEAC (Unión de Escritores y artistas de Cuba) και από το Πανεπιστήμιο της Habana, όπως και το Premio 13 de Marzo.
Σαν παιδί, πήρε ιδιαίτερα μαθήματα με τη μητέρα της Josefina Menéndez, η οποία έκανε σπουδές πιάνου στο Juilliard School της Νέας Υόρκης. Αργότερα έλαβε επαγγελματική καθοδήγηση από γνωστούς μουσικούς όπως οι Chucho Valdés, Leo Brower, Roberto Βαλέρα και Juan Blanco. Εκπαιδεύτικε με βάση τις παραδόσεις της κλασικής ευρωπαϊκής μουσικής. Ταυτόχρονα, ήταν βυθισμένη στην AfroCuban, και τη Λατινική μουσική κουλτούρα, την έρευνα σε Afrocuban ρυθμούς κρουστών με κορυφαίους κρουστούς στο Conjunto Floklórico Nacional και Danza Nacional de Cuba, όπως Justo Pelladito, Guillermo López και Regino Jiménez, με τον οποίο αργότερα συνεργάστηκε. Στην δεκαετία του 80 ήταν σύμβουλος μουσική στο Πανεπιστήμιο της Habana και ήταν ιδρυτικό μέλος της Electro-Acoustic Music Εργαστήριο στην Κούβα. Έχει συνθέσει μουσική για πολλά διεθνή φεστιβάλ της Electro-ακουστικής μουσικής στη Habana. Έχει επίσης συνθέσει μουσική για την οθόνη στην Κούβα, και έχει συνεργαστεί με άλλους συνθέτες όπως ο Χουάν Αντόνιο Leyva, πρόσφατα βραβευμένος με το βραβείο Γκόγια. Ήταν ιδρυτικό μέλος, μουσικός διευθυντής, συνθέτης και πιανίστας για σχεδόν μια δεκαετία με την Buendía Theatre Company της Habana, με την οποία περιόδευσε εκτεταμένα στην Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και τη Βρετανία. Κατά τη διάρκεια της συνεργασίας της με την ομάδα Buendia, δημιούργησε επίσης παραστάσεις με βάση διάφορες πειραματικές μικτές πειθαρχίες, με χορευτές, ηθοποιούς και καλλιτέχνες, όπως η Leandro Σότο και Humberto González. Με την Buendía, δημιούργησε μουσική για τις θεατρικές αποδώσεις των, La Candida Eréndira από Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και τον Roberto Zucco του Bernard-Marie Κολτές. Το 2006 έγραψε την μουσική για την παραγωγή του Out of the Box Theatre Company, “Η Άλλωση του Λένινγκραντ” σε σκηνοθεσία Μαρκ Rosenblatt. Το έργο της παρουσιάστηκε σε χώρους, όπως το South Bank Centre, Φεστιβάλ Εδιμβούργου, Queen Elizabeth Hall, Riverside Studios και Ronnie Scotts, και ηχογραφήθηκε ζωντανά και μεταδόθηκε από το BBC Radio 3 από το Purcell Room του South Bank Centre.
Έχει εμφανιστεί σε συναυλίες ως πιανίστας σόλο, σε χώρους όπως ο Μπολιβάρ Hall, το Spitz, Newcastle Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ, Riverside Studios, Warrick Arts Centre, La Linea Διεθνές Φεστιβάλ Λατινικής Αμερικής.
Το 2006 κυκλοφόρησε Piano Cubano, ένα CD με συνθέσεις της, που ξεκίνησε με μια συναυλία σόλο στο Queen Elizabeth Hall.

Τιμές εισιτηρίων : 15 € Φοιτητικό Μαθητικό 10€
Ώρα έναρξης:
1ης Συναυλίας 21.00
2ης Συναυλίας 22.15



22o Ethno-Jazz Festival

Δημοσίευση σχολίου

ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΚΕΙΜΗ ΚΡΥΩΝΑ

Welcome to Kimis Krionas Blog

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP